Gluteeni- JA laktoositalumatus

..mitte minul ja mitte ka Viikingil, vastasel juhul poleks B.´d olemas. Ühel meie beebigrupi emal hoopis. Täna saime tema pool kokku. Tavaks on meil, et igaüks söögipoolist kaasa võtab. Mina muidugi küpsetan. Olin juba leppinud, et gluteenivabu skolebollesid tegema pean. Hõikasin juba välja ka. Sellele tuli vastus, et proual on laktoositalumatus ka!

Sai siis uuesti poes käidud ja riisipiim koju veetud. Viiking on muidu igati tolerantsem kui mina, aga see oli vist liig: “Kuidas sa viitsid vaeva näha? Anna talle lihtsalt see jahupakk, las küpsetab ise! Kui hakkavad B. sünnipäevad olema, siis mind ei huvita, kui kellelgi mingid allergiad..” Jaaah, veider, et sajandeid söödud naturaalsete asjade vastu on talumatused, aga allergiatest igast E-ainete ja Coca-Cola vastu pole kuulda olnud. Mõtlemisainet!

 Eile hommikul leidsin end taignaga mässamast. Mass oli nagu mingi Play Doh’i plastiliin või midagi sellist, mis stressipallisisuks sobib. Kleepuv ja vedel ja see pidi veel originaalis kuklite retsept olema. Ei aidanud käte õliseks tegemine. Kuidagimoodi ma ikkagi need lapikud taignakogud ahjuplaadile sain. Vahepeal oli veel kaks kergitamisperioodi, mille ajal ma riisipiimast vaniljekreemi keetsin (seegi nägi läbikumav, lahja ja feik välja). 

Viimaks sai kreem tainasse lajatatud, kookoshelbed peale raputatud, 225 kraadises ahjus 12minutit küpseda lastud. Kõik käis megakiirusel, sest kui saiakesed ahju said, pidanuks ma juba 20min pärast kohal olema ja minna oli 2,6km ja B. oli oma toolis aina rahutum, aga imetamine on mind nii chilliks teinud, et võtsin rahulikult. 

Muidugi jäin ma hiljaks, aga vähemalt olin ahjusoojade (loe: -leigete 😆) skolebolledega platsis. Kuidas ma neid hindan? Kibekiirelt kuivaks minevad, seest liigagi õhulised ja hambaall kriuksuvad. Võõrustaja oli muidugi õnnelik, sõi 3 tükki! Teised kõik ühe. Ütles ka, et teab, et nendega hull mässamine ja et ta ise ei viitsi.  Ei usu, et minagi enam vaevun. 

 

7 thoughts on “Gluteeni- JA laktoositalumatus

  1. Tubli oled! (Kuigi ma vist mõtlen natuke nagu Viking ka…). Nt kui meil on mingid sünnipäevad-olemised, siis mina teen päris toitu ja ongi kõik. Kui keegi on harjunud viineri, keeduvorsti, coca cola ja ketśupiga, siis olgu söömata. Kord tegin metsloomalihast täidetuid liharulle + lisad ning magustoiduks brüleekreemi ning tulemuseks oli see, et tuttavapere ei julenud süüa METSLOOMAliha, nokkis magustoitu ja ütlesid mulle lohutuseks, et neil on autos kartulikrõpsu, nälga ei jää.
    Ma kasutan tordipõhja tegemiseks riisijahu. Kui kasutada ka steviat, siis on puha gluteenivaba ja suhkruvaba. Peale marju vms.
    Mina ei ole lehmapiima jooja kunagi olnud ja kõht seda ka ei kannata, kuid pett, keefir, juustud, hapukoor jne – probleeme pole. Mina joon kitsepiima.

    Liked by 1 person

    1. Taevas halasta – krõpsud päästsid päeva😂
      Inimesed hulluks läinud. Olen kuulnud, et osad norrakad ei korja iial metsmaasikaid – pidi prasiidid saama🙄 tore, ongi mulle rohkem😝
      Ma eelistaks isegi kitsepiima, see palju kasulikum ju 👍🙂

      Like

  2. Imelik on halvustada kellegi toidutalumatust. Nagu lihtsalt… imelik 😀 Eriti naljakas on eelmine kommenteerija Triin, kes arvustab teiste maitset, aga ise ka piima ei joo, seega on samamoodi kiiksuga toituja, lihtsalt kiiks on teine. Ei oleks ju normaalne, kui keegi tuleb ütleb sellele Triinule, et aa sa mingi piima ei joo vä, sul kõht ei kannata tõesti vä, mingi loll oled vää 😀

    Kui sa oled tihti kritiseerinud siin rämpstoitude sööjaid norrakaid, siis peaksid ju eriti rõõmus olema, et leidsid üle ekstra tervisliku norraka. Gluteeni- ja laktoositalumatusega inimene on lausa sunnitud igapäevaselt sööma paleolt, seega väga up your alley inimene.

    Liked by 1 person

    1. Ei halvustanud kellegi toidutalumatust. Kui inimene saab süüa viinerit, keeduvorsti, juua coca cocalt ja pugida krõpse, siis sellel inimesel on ikka väga tugev kõht ja talumatusest ei ole haisugi.
      On ju tõestatud, et inimene ei vaja lehmapiima. Ma lihtsalt ei ole joonud seda ja mulle ei maitse. Samuti ei ole kõht sellega harjunud.
      Kui lähen nt x lapse sünnipäevale ning seal laual on krõpsud ja viineid, joogiks coca – ma ei virise. me ei söö, tuleme näljasena koju ja ongi kõik. Miks peaksin ma siis meie lapse sünnipäeval minema teiste inimeste soovide järgi? Meie teeme ka nii nagu meil kombeks, nii nagu kõik teevad.
      Minu jaoks on see kummaline, et tänapäeval peetakse normaalseks ebanormaalset ning normaalne on ebanormaalne. Kõik allergiad, ekseemid, muud hädad, adhd – väga suurelt aitab meie toitumine sellele kaasa.

      Liked by 1 person

    2. Jah, muidugi tore, et ollakse tervislik, aga ta nt joob aspastaamiga limonaade sellegipoolest. Aga no mis sest ikka 😀
      Lihtsalt mõtisklen, et mis juhtunud inimkonnaga, et nii palju hädasid :/

      Like

  3. kuidas on seotud aspartaamiga karastusjook ja gluteeni-, laktoositalumatus? Minu laps ei saanud väiksena süüa piima ja jahu sisaldavaid tooteid ja väga ebameeldiv oli käia sünnipäevadel, kus temaga ei arvestatud, jättis alati tunde, et mu laps polnud peole oodatud.

    Like

    1. Mõistan probleemi, aga oletame, et külaliste hulgas on ühel gluteenitalumatus, teisel laktoosi, kolmandal pähkliallergia, mõni veel vegan ja paleotoituja. Antud olukorras ma isiklikult tõstaks käed üles..
      Ükskõik, mis ma valmistaks, keegi tunneks ikka, et ta pole peole oodatud.
      Ja aspartaam polegi gluteeni- ja laktoositalumatusega seotud. Lihtsalt oleks loogiline, et laboris valmistatud sünteetilise aine kohta organism negatiivselt reageeriks, mitte aastatuhandeid tarbitud piima ja teravilja.

      Like

Lisa kommentaar

