Toitumisjutud & täpid

Eile tuli meile õhtusöögile seda liharooga sööma ka Viikingi tädipoeg. Enne veel käisid nad jooksmas. Muude juttude hulgas mainis tädipoeg D. et tal kolesterooliga probleeme. Hiljem kui ta lahkunud, mainisin mokaotsast, et asjalood ikka puhta hullud, kui 30aastaselt kolesteroolijamad. Siis Viiking rääkiski, et D. on ilma naljata aastaid iga õhtu Grandiosa pitsat söönud.

Hakkasime arutama, et kuidas on ikkagi võimalik, et tänapäeva infokülluses inimene süüa teha ei oska. Mida see tähendab, et ei oska? Võtad retsepti kätte, seal on kõik puust ja punaseks tehtud ja IKKA EI OSKA? Ja kuidas üldse pole inimene kursis, et külmutatud pitsa täisväärtuslik toit pole? D. oli öelnud, et nüüdsest teeb ta iga õhtu (või kui tihti iganes) pitsat ise…….

Hiljuti käisin ma siin AMi babyshoweril. Lisaks minu beebile oli seal veel üks eelmisel päeval aastaseks saanud tüdruk. Muidu tundus ta ema normaalne – toitis jätkuvalt rinnaga ja on lapsega 2aastat kodus, aga kui saabus toit McDonald’sist (mitte kõigile, vaid AM käis sealt enne üllatuspidu läbi ning tõi emandale kah), jagas see 100kilone mamma lahkelt toitu oma lapsega…….

AM on 27nädalat kaksikutega rase. Tervis midagi tal trikitab ning kuni sünnituseni on ta haiguslehel. Babyshoweril jõi ta energiajooki……..

Neid juhtumeid igasuguseid siin nähtud ja ma ei tea, kas mulle tundub, või ollaksegi Eestis teadlikumad, või ma olen siin mingi ossikihi hulgas või tunnen ma Eestis just seda normaalsemat kihti.

Siin arvatakse, et suhkur on see kurjajuur. Kulistatakse aspartaamiga Cocat/Pepsit. Rasva kardetakse kah, juuakse 0,5% piima, sealjuures vohab 25aastasel tselluliit nagu oleks 50+. Ja mina – noh magusat ma armastan, piima joon 3,9%. Ma jälle ei mõista, kuidas nad siin otsi kokku ei vii.

Oeh, aga ma lõpetan üldse sellega, see meie elutoa täpiline sein – see on B. lemmik! Piisab talle seda ainult näidata, vaatab ammulisui ja naeratab täppidele. Appi, see on nii lahe! Kes oleks võinud arvata, et B.st seina kõige suurem fänn saab 😄 Miskipärast läks video kvaliteet Youtube´is halvaks :/

 

7 thoughts on “Toitumisjutud & täpid

  1. Sellepärast, et inimesed on mugavad, laisad ja neile meeldib kui keegi teine on vastutav. Mõelda, lapsed ju ei söögi “midagi”, kuid on ülekaalulised. Hea kurta ja koos koogutada. Lastel on allergiad, kergem on kurta enda rasket saatust, kui teha päriselt korrektuure. Tablett näkku ja jälle tore.
    Selliseid inimesi leidub igal pool. Mugav on süüa non stop antibiootikume ja muid tablette.
    Kui ma näen, et inimene ise teeb ennast/enda lapsi haigeks, siis ma ei suuda kaasa noogutada. Ma keeldun kuulamast ja ei jagu ka kaastunnet.
    Sein on ilus!

    Liked by 1 person

  2. Nuuks, mina olen see, kes ei oska isegi retsepti järgi süüa teha. Aga no see ei tähenda, et ma igapäev rämpsu sisse ajaksin. Midagi ma ikka suudan köögis teha, aga mingeid uhkemaid asju nagu sa siin ükspäev tegid (Burgundia pada vist oli) – no ei hakka isegi enam mitte proovima. No ei tule nii hea, et seda pärast süüa tahaksin 😦

    Okei, ainus hea asi, millega ma suutsin hakkama saada oli Manhattani toorjuustukook, aga sellega saab ka iga loll hakkama 😀

    Liked by 1 person

  3. Kusjuures mulle õpetati juba üle 10 aasta tagasi ülikoolis, et rasv ei ole saatanast. Mõistlikus koguses rasva kulutab oraganism enda toimimiseks kenasti ära. Hoopis liigne suhkur on see, mis kehasse ladestub. Ja süsivesikuid oleks mõistlik saada mitte valgest suhkrust vaid nt värskest kraamist koos vitamiinide ja mineraalidega.
    Igasugu suhkruasendajate negatiivseid kõrvalmõjusid on tõestatud juba hulgim. Ja kõigi mõjude teada saamiseks pole need veel piisavalt kaua uuritud.

    Liked by 1 person

    1. Muidugi pole rasv saatanast. See rasvavabade toodete promomine tuleks løpetada.
      Jah, ega palju neid pølvkondi pole, kes aspartaami nønda ohtralt tarbinud on.. Elame näeme, mis avastusi veel tuleb.

      Meeldib

      1. Kusjuures minu mäletamist mööda on leitud, et aspartaam võib põhjustada seda, et aju ei saa enam täiskõhusignaali maost ning inimene lihtsalt hakkab piiramatult õgima…

        Meeldib

Lisa kommentaar

