Kerge ülevaade eluolust

(Kirja pandud 16.mail)

Ega ma ei pea ju ootama, millal B. täpselt kahekuune on. Ei, mul praegugi mida pajatada, eelkøige enda jaoks tahan kirja panna kuidas see elu natuke alla seitsmenädalase inimlapsega on.

Täna oli juba teine hommik, kus ma tõden, et B. rekordpalju naeratab – ehk siis aina enam. Nii äkitselt on ta nii palju muutunud, suhtleb rohkem, laliseb, häälitsused on uutmoodi, vaatab silma ja uurib kohe, vahest kulm kortsus, magab vähem. Viimast päevasel ajal, kuigi ka varahommikud on veidi unevaesemad, nimelt on mul tunne, et ta sööb vahemikus viiest üheksani kuskil 10 korda! Ega ma ei loe, käib ju kõik autopiloodil, aga tundubnagu ma saan vaevalt silma kinni kui juba uut einet nõutakse. Talle ei meeldi vist kaua magada – on hommikuinimene, naeratab ka 90% juhtudel päeva esimeses pooles 🙂

Hommikud meeldivad mulle ka, B. on heas tujus, lepib vajamineva aja oma toolis istuma, kuni mina kutsa välja lasen ja süüa teen. Edasi on kõik minu kätes: kui ma temaga pärast sööki vähemalt 5km jalutan, magab ta oma päeva pikima une ja edasi on chill. Kui mitte (nagu näiteks eile), on ta natuke mitte nii heas tujus. Vaja ainult süles olla. A sellest pole hullu, hoian meelsasti, Ergobaby aitab ka, sellesse saab ta ilmselt peagi imikukookonita panna, nõnda suur on.

Riided lähevad nüüd suuruses 56 va mõni püksipaar, mis siiani 50 kasutuses on. Ma ostsin väga minimaalselt riideid, aga ikka on tunne, et ta ei jõua piisavalt kanda. Vahepeal tõi Viiking Cubusest veel tootmisesse mitteläinud villabody ja –onzie. Need läksid kahjuks halliks – said milleltki tumedalt värvi. Igatahes saime me need katsetamiseks, pidin arvamuse Viikingi kaudu ta kolleegidele edastama.

Nüüd mu arvamus lähedusest. Olen veendunud, et beebid peavad võimalikult palju emade küljes olema. Sellepärast mul nii palju piima ongi. Ükski teine imetaja ei pane oma vastsündinut eemale (st eraldi voodisse) magama! Lutt on teine imetamise vaenlane. B. seda ei tahagi, kui me seda ka rahustuseks kasutame, peame seda ise kinni hoidma, ilma ema-isa abikäeta see üle 5sekundi suus ei püsi. Nii me elamegi siis, beebi iga tund tissiotsas 😀

Aegade algusest olen ma varajase potitreeningu pooldaja olnud, väidetavalt alustasid minu vanemad juba sünnitusmajas 😀 Mina, looder, asetasin poja potile alles üleeile. Viimaseks tõukeks see artikkel. Viikingi meelest on tegemist lauslollusega, aga lasi mul muidugi proovida. Pühapäeval pool töövõitu – ühtki jumpstükki mähkmesse ei tulnud aga pissidega on raske.. Lasin eile B.´l mähkmeteta olla ja tuvastasin, et ta “sirtsutab” iga 15minuti tagant! Ma ei tea, kas see on poiste teema? Niimoodi see varajane potitamine küll ei tööta, kuigi jälle – pool maailma kasvatab lapsi mähkmeteta. Tahan kaaaaa hakkama saada sellega!

Ja me saime ristimise paika. Lükkasime augustisse, et ikka kõik tulla saaksid. Emu uue mehe kutsusin ka, et siis nagu nad PEAVAD koos olema! 😀 Pöidlad on hoitud. A muide, ta sõidab täna ligi 8h Emule Geirangerisse külla, veedavad rahvuspäeva koos. Juhhuu!

Aga jätkame ikkagi B. teemadel. Armastus kasvab ta vastu iga päevaga, olles sealjuures juba esimesel päeval üüratu. Kõige nunnum, armastatum, tublim, naljakamate näoilmetega ja nii edasi 🙂

11 thoughts on “Kerge ülevaade eluolust

  1. Hei,
    Üks asi selle potitamisega on see, et ühekordsed mähkmed on nii imavad,et ta ei tunnegi,kui peale sortsu märg on. Üldiselt soovitatakse potitama hakata alles siis, kui laps iseseisvalt istuda oskab, sealt edasi on muidugi nalja ja naeru ainult sinul, ehk kuidas see päriselt siis välja tuleb on iseasi.

    Liked by 1 person

    1. Mina olin kaa see kes last istuvasse asendisse ei pannud seni kuni ta ise ennast istuma ajas. Potitamisega oleme hiljaks jäänud laps on 2.5 aastane….aga vaikselt juba hakkab aru saama nyyd. Alustasime enne aastaseks saamist…aga siis tekkis mingi kakamise hirm jne.. 🙂 aga ehk enne kooli saame mähkmevabaks😂😂

      Liked by 1 person

  2. Laps ei kontrolli teadlikult oma põie tööd enne kui umbes aasta-pooleteise kandis, st ta pole varem füüsiliselt võimeline kinni hoidma pissi. Tüdrukud väidetavalt natuke varem, poisid hiljem. Kõik varasemad potti pissimised on lihtsalt juhus. Eks kui seda piisavalt tihti teha igapäevaselt, siis kindlasti õnnestub, aga see on lihtsalt juhus. Täielik kontroll (st üldse õnnetusi ei juhtu enam) saabub umbes kolmeaastaselt, mõnel varem, mõnel hiljem.

    Minu kaksikud said mõlemad lutti. Imetasin neid umbes aasta, piimapuudust ei saanud kurta. Ei olnud see lutt mingi vaenlane.

    Liked by 1 person

    1. Tõsi – kontrollida nad ei suuda, aga ma tahaksin poega piisavalt nö lugeda, et saaks aru, millal potile vaja 😀
      Väga tubli! 🙂 Kaksikute imetamine tundub mulle juba kõrgem pilotaazh.

      Meeldib

  3. Mind hoopis huvitab, et mis koera sa õue lasid? Mulle pole varem kuskilt silma hakanud, et teil koer on. Puhas uudishimu, ma olen rohkem koerainimene (meest pole, lapsi ka mitte).

    Liked by 1 person

  4. Mina kasutasin oma lastel umbes 5-6 kuuni ühekordseid mähkmeid ning siis siirdusin pestavatele. Nõnda nad tunnevad ka ise, et kui piss tuleb, siis on märg ja ebameeldiv ja midagi tuleb ette võtta. Mõlemad olid kuivad 1,5 aastaselt, vaeva ei näinud sellega, tuli kuidagi loomulikult.
    Läheduse asjus olen sama meelt! Mõlemad lapsed on samuti olnud pidevalt meie küljes, minu arvates nõnda tunneb ja tajub paremini. Esimesele andsin rinda 1,6a, sest lasin ennast mõjutada etteheidetest, et nii suur poiss ja ikka tissi otsas. Teisele andsin rinda 2a 3 kuud ja siis tundus, et nüüd on mõlemale sobiv aeg lõpetada. Lutt ja lutipudel on sellised suhtelised asjad, nt minu teine poeg ei tahtnud ei lutti ega pudelit.

    Liked by 1 person

    1. Nii hea kommentaar ja nii tubli ema👍
      Mina plaanin ka ikka riidest mähkmed ära proovida ja usun ka, et kuskil pooleaastaselt on hõlpsam 🙂
      Ja 1,5a kuiv! 👏 ma oleks väga uhke kui B.’ga selle saavutan.
      Seda teiste survet saan ma kindlasti Viikingi pere poolt tunda 😒 paar päeva tagasi rääkisin, et proovisin last juba potitada. Nad lihtsalt irwitavad selle peale. Ja tissitamisest, äialt tuli midagi sellist: “…mõned annavad nii kaua, et laps juba ise küsib” ehk siis tema meelest üle aasta pole norm.

      Meeldib

  5. Lugesin artikli läbi ning tuli meelde see nihelemine. Esimene poeg jättis esiteks päeval mähku ära, kuid vajas öösel mähkut. Teine vastupidi, juba kõvasti alla aastasena suutis olla terve öö pissimata.
    See lähedal olemine on hea ka sellepärast, et kuuled ja tunned kui laps hakkab nihelema ning mina panin siis poja kohe potile. Enne alati küsisin, et kas on pissihäda ning ta õppis läbi une vastama. Ta õppis ise ka ühendama, et kui uni ei ole hea, siis tõenäoliselt on pissihäda ja peab pissima, ehk hakkas ise ütlema piss.
    Võib-olla sellepärast imetasin ka teist last nii kaua, et teadsin, et meie kapatsiteet on 2 last ning peale teda rohkem ei tule. Ja eks teise lapsega oli kuidagi vabam ja kindlam olla juba ja kohe oli selline tunne, et nüüd nunnutan, naudin ja võtan sisetunde järgi. 🙂

    Liked by 1 person

Lisa kommentaar

